Ogłoszenie

Dzień Dziewcząt w ESO w Garching w Niemczech

20 stycznia 2017

27 kwietnia 2017 r. ESO weźmie udział w niemieckiej akcji Dzień Dziewcząt (Girls’ Day), w ramach której firmy techniczne, uniwersytety i organizacje badawcze otworzą swoje drzwi dla uczennic, aby mogły zapoznać się z zawodami związanymi z nauką i technologią oraz aby bardziej zachęcić je do wyboru kariery zawodowej w dziedzinach określanych w języku angielskim jako STEM (od: Science, Technology, Engineering and Mathematics), czyli w nauce, technologii, inżynierii i matematyce.

Liczba dostępnych miejsc jest ograniczona. Aby zarejestrować swój udział, prosimy odwiedzić Dnia Dziewcząt.

Dzień Dziewcząt w ESO pokaże pracę i wiele codziennych zajęć w naszej organizacji, takich jak badania astrofizyczne, projektowanie mechaniczne i optomechaniczne oraz różne inne działania. Program obejmuje wstępne prelekcje, a także warsztaty z astronomii i inżynierii.

Uczennice dowiedzą się w jaki sposób instrumenty astronomiczne są budowane, testowane i użytkowane. Poznają też sposoby zbierania i używania danych w badaniach astronomicznych, aby odpowiadać na wielkie pytania dotyczące Wszechświata. Dzięki temu uczennice uzyskają wgląd w sposób pracy inżynierów i astronomów z ESO.

W ramach tego wprowadzenia do najbardziej produktywnego na świecie obserwatorium astronomicznego, będzie także ustanowiony przekaz wideo na żywo z Cerro Paranal, domu Bardzo Wielkiego Teleskopu. Uczennice będą mogly porozmawiać z astronomami ESO pracującymi w odległości 11 000 kilometrów na odległym szczycie górskim na chilijskiej pustyni Atakama, 2600 metrów n.p.m.

Prelekcje i warsztaty będą prowadzone w języku niemieckim.

Kiedy: 08:45, czwartek, 27 kwietnia 2017 r.

Gdzie: ESO Headquarters, Karl-Schwarzschild-Straße 2, D-85748 Garching bei München, Niemcy

Kto: dziewczęta w wieku powyżej 14 lat.