Ogłoszenie

ALMA otwarta do zwiedzania

17 marca 2015

29 marca 2015 r. ALMA Operations Support Facility po raz pierwszy otworzy swoje drzwi dla zwiedzających, oferując każdemu rzadką okazję doświadczenia jak wygląda codzienne życie osób pracujących w jednym z najbardziej zaawansowanych instrumentów naukowych na świecie.

ALMA to najnowocześniejszy radioteleskop do badania promieniowania od jednych najchłodniejszych obiektów we Wszechświecie. Promieniowanie to ma długość fali około milimetra i znajduje się pomiędzy zakresem podczerwonym, a fal radiowych – znane jest jako promieniowanie milimetrowe i submilimetrowe. ALMA składa się z 66 bardzo precyzyjnych anten rozmieszczonych na przestrzeni o rozmiarze do 16 kilometrów. Ten projekt globalnej współpracy jest największym istniejącym projektem astronomii naziemnej.

ALMA Operations Support Facility służy jako centrum operacyjne i znajduje się 28 kilometrów od sieci teleskopów. Pracuje tutaj do 250 osób, w tym pracownicy kontraktowi, kadra techniczna i astronomowie.

Wizyty w Operations Support Facility będą możliwe rano w soboty i niedziele, a kursy autobusowe będą wyjeżdżać z San Pedro de Atacama. Konieczne są wcześniejsze rezerwacje. Więcej informacji można uzyskać na tej stronie.

The ALMA Operations Support Facility