Közlemények

Subscribe to receive news from ESO in your language!
ann19008-hu — Bejelentések
Az EIROforum és az ESO főigazgatójának közös állásfoglalása az esélyegyenlőségről
2019. február 11.: Az EIROforum egy nyolc tudományos, kutatási és technológiai szervezetet tömörítő együttműködés, tagja az Európai Nukleáris Kutató Szervezet (CERN), az Európai Molekuláris Biológiai Laboratórium (EMBL), az Európai Űrügynökség (ESA), az Európai Déli Obszervatórium (ESO), az Európai Szinkrotronsugárzási Központ (ESRF), az Európai Röntgen-szabadelektron Lézer Létesítmény (European XFEL), az EUROfusion és a Laue–Langevin Intézet (ILL). Célja a kutatás minőségének fejlesztése és hatásának növelése egész Európában. A szervezetek erőforrásaik, létesítményeik és szakértelmük segítségével közösen támogatják az európai tudományt, hogy teljes körűen kiaknázhassa lehetőségeit. Az EIROforum a kutatók következő generációjának inspirálása érdekében ismételten kinyilvánítja elkötelezettségét a mindenki számára egyenlő esélyek biztosítása iránt, megerősítve a tudomány pozitív hatását a társadalomra az egész világon. Ennek megfelelően, különösen a mai napon, A tudományos pályát választó nők nemzetközi napján az EIROforum különleges tisztelettel adózik azon nők és lányok iránt, akiknek a tudományban és technológiában betöltött fontos szerepe a tudományos közösség megerősítését, eredményeinek elérését szolgálja.
Tudomány az Iskolában: megjelent a 45. szám
2018. november 30.: Megjelent a Science in School (Tudomány az Iskolában) című ingyenes folyóirat legfrissebb száma, amely online és nyomtatott formában is elérhető. A természettudomány-tanárok számára készült európai újság a modern tudomány legújabb híreit mutatja be, a tudományos oktatáshoz tanítási anyagokat és projekteket ajánl, valamint tartalmaz még ösztönző tudósokkal és tanárokkal készített interjúkat, könyvekről és egyéb forrásokról ismertetéseket és számos egyéb hasznos eszközt a természettudományi szaktárgyakat oktató tanárok számára. A folyóirat célja, hogy támogassa a tudományos oktatást, elősegítve a kommunikációt tanárok, tudósok és azok között, akik Európában a tudományos oktatáshoz kötődnek. A jelenlegi szám néhány fontosabb témája: áttekintés az SI mértékegységek definíciójának küszöbön álló változásairól, amelyek 2019 májusában lépnek életbe; egy cikk a melegkedvelő mikroorganizmusok futurisztikus felhasználásáról és egy hathatós új diagnosztikai technológia ismertetője, amely színes röntgenszkennelésen alapszik. Az oktatási tevékenységekkel kapcsolatban a következőkről van szó: hogyan készíthető egyszerű anyagok felhasználásával hangszóró; hőmennyiségméréses kísérlet dióhéj segítségével a bioenergia meghatározásához; és útmutató ahhoz, hogy ...
Mutasd 121-tól 140-ig 1029-ból?