Közlemények

Subscribe to receive news from ESO in your language!
ann19062-hu — Bejelentések
A műhold-konstellációk és hatásuk a csillagászatra
2019. december 19.: Számos űrvállalat tervezi, hogy különböző kommunikációs célokból műhold-konstellációkat állít viszonylag alacsony Föld körüli pályára. A Spaxe X Starlink projektje keretében a közelmúltban felbocsátott műholdak felkeltették a közvélemény és a média figyelmét, főként azért, mert a műholdak jól láthatóak voltak közvetlenül a felbocsátásuk után. A csillagász közösség aggodalmát fejezte ki a műhold-konstellációk tudományos kutatásokra gyakorolt hatása miatt. A ESO és más obszervatóriumok a Nemzetközi Csillagászati Unióval (IAU), az Amerikai Csillagászati Társasággal (AAS) és a Királyi Csillagászati Társasággal (RAS) együttműködésben elemzik a műhold-konstellációk földi optikai és infravörös csillagászati megfigyelésekre gyakorolt hatásait. A számításokat hamarosan közzéteszik, miután a független szakértői értékelés elkészült. A műhold-konstellációk hatással lesznek a rádió-, a milliméteres és a szubmilliméteres obszervatóriumokra, köztük az ALMA (Atacama Large Millimeter/submillimeter Array) távcsőrendszerre és az APEX (Atacama Pathfinder Experiment) teleszkópra. Az ESO-nak megfigyelői státusza van a Rádiócsillagászati Frekvenciák Bizottságában (CRAF), egy független európai szakértői bizottságban, amely kapcsolatot tart a Nemzetközi Távközlési Egyesülettel és a ...
Mutasd 1-tól 20-ig 977-ból?