Bejelentések

Az ESO 2022-ben is ünnepli a nők és lányok a tudományban nemzetközi napját

2022. február 11.

Ma van az nők és lányok a tudományban nemzetközi napja. Az ENSZ világnapjának célja, hogy népszerűsítse a tudományhoz való egyenlő hozzáférést a nők és a lányok számára, emlékeztessen arra, hogy fontos szerepet töltenek be a tudományos és technológiai közösségekben, ezért részvételüket támogatni kell. Az ESO fontos lépéseket tett már a sokszínűség és a nemek integrációja felé, beleértve az elmúlt egy évet is, és egyhetes rendezvényt szervez a világnap megünneplésére.

2021 októberében az ESO és az ENSZ Női Tagozata által 2020-ban aláírt egyezmény részeként az ESO csatlakozott a chilei Second Chance programhoz (Tu Oportunidad). Partnerségben az ENSZ Női Tagozatával az ESO képzést szervezett hét chilei nőnek, hogy olyan főbb csillagászati technikai képességekre tegyenek szert, mint a nagy távcsőtükrök bevonatának készítése. Ennek köszönhetően bővíthetik munkalehetőségeiket, és megszerezhetik azokat a készségeket, amelyek a kiemelkedő csillagászati obszervatóriumokban való munkához szükségesek. Emellett az ESO több chilei munkatársának részvételével létrejött a LIQCAU mentorprogram az antofagastai egyetemek vezetésével, amelynek célja, hogy növelje a nők részvételét a tudományban, a technológiában, a műszaki tudományokban és a matematikában (STEM).

Az ESO mindig keresi a tágabb értelemben vett sokszínűség és a befogadás támogatási lehetőségeit, összhangban az ENSZ fenntartható fejlődési céljaival, amelyek közül az egyik „a nemek közötti egyenlőség elérése, valamint minden nő és lány szerepvállalásának megerősítése”. Az ESO például támogatta a csillagásznők részvételét azokban a szakértői csoportokban, amelyek az ESO távcsöveire vonatkozó megfigyelési javaslatokat értékelik, és nemrég elérte összetételükben a nemek közötti egyenlőséget. Emellett az ESO tagja a GENERA hálózatnak, amelynek célja, hogy elősegítse az együttműködést a nemek közötti egyenlőség politikájában a fizika területén működő kutatószervezetek, egyesületek és konzorciumok között, valamint nemzetközi fizikai közösségek és projektek között világszerte.

Azért, hogy ösztönözzük a nők és lányok tudományos karrierjének választását, ezen a héten az ESO-ban dolgozó nők sokféle szerepvállalását és karrierútját mutatjuk be az ESOblogon. A közösségi média csatornáinkon női csillagászok és mérnökök mindennapi munkáját is bemutatjuk.

Az ESO részt vesz az EIROforum nők és lányok a tudományban nemzetközi napja ünnepségén is azáltal, hogy kreativitásra hívja az ESO munkatársainak gyermekeit, illetve barátaikat és családjaikat: ünnepeljék a világnapot egy rajzzal a nők a tudományban témájában. Az EIROforum, amelynek az ESO az egyik alapítója, a European Intergovernmental Research Organisation (Európai Kormányközi Kutatási Szervezet) fóruma, amely Európa nyolc legnagyobb kutatószervezetét egyesíti.

Ezen túlmenően a nők csillagászatban történő szerepvállalásának megünneplésére az ESO Supernova Planetárium és Látogatóközpont a németországi Garchingban online beszélgetést tart az exobolygókról a szomszédos Max Planck Űrfizikai Intézet szervezésében.

A jövőt tekintve az ESO rendszeresen felül fogja vizsgálni az eljárásait, beleértve a toborzási és karrierfejlesztési folyamatot is, hogy biztosítsuk, hogy az a lehető legelfogulatlanabb legyen. Célunk főként az ESO láthatóságának növelése a fiatal női mérnökök körében azáltal, hogy szoros kapcsolatot ápolunk például a Mérnöknők Társaságával. Az ESO sokszínűségi, méltányossági és befogadási tervet is készít, hogy elősegítse a sokszínű munkaerő vonzását, és továbbra is támogatja mindenki, főként a nők számára a kedvező környezet megteremtését.

Id:ann22003