ann20026-hu — Bejelentések

Elérhető az ESO 2021-es naptára

2020. szeptember 23.

Egyik legnépszerűbb termékünk, az ESO naptár 2021-es kiadása elérhető, és beszerezhető az ESOshopban és az ESO Szupernóva Planetáriumban és Látogatóközpontban.

A naptár borítóképe egy látványos égi tájkép a viszonylag ismeretlen Gum 15 jelű objektum környezetéről, egy ködről, amelyben csillagok születnek. A képen látható a Földhöz egyik legközelebbi szupernóva-maradvány is, amely 11000–12300 évvel ezelőtt robbant fel, és 800 fényévre található kozmikus otthonunktól.

A márciusi képen a Chajnantor-fennsíkon az ALMA antennái fölött húzódó Tejút fényes íve látható. A Földhöz egyik legközelebbi csillagbölcső, az Orion-köd a júliusi, a Rendkívül Nagy Távcső (ELT) segédtükrének hatalmas, 3 tonnás tömbje pedig a szeptemberi kép. Végül, a decemberhez lapozva, egy ügyes fotográfiai technikának köszönhetően, amelyet a Tejútrendszer megfigyelésénél használtak, a néző úgy érezheti, hogy galaxisunk központja felé száguld. Ez csak néhány példa, itt megtekintheti az ESO 2021-es naptárának egyes oldalait.

A naptár összesen 14 lapból áll, és 9,5 euróért vásárolható meg az ESOshopban — a készlet korlátozott, úgyhogy ne késlekedjen!

Id:ann20026