ann19055-hu — Bejelentések

Élvezze 2020 minden napját az ESO naptárával!

2019. október 28.

Vajon Pac-man éppen be akarja kapni a Holdat, vagy a VLT egyik kiegészítő távcsövével készített és találomra választott fotó szerepel az ESO 2020-as naptára címlapjának képén? Az ESOshopban már megvásárolható naptár 12 képet tartalmaz – egy válogatást a Világegyetemről és az elképesztő chilei tájon sorakozó teleszkópjainkkal készített legjobb képeinkből –, és ez a naptár társunk lesz egész éven át.

Március hónapban a lélegzetelállító Tejútnak az égre néző legnagyobb szem, az ESO Extremely Large Telescope helye felett húzódó látványát  élvezheti. Csak képzelje el, hogyan fog kinézni ez a hely 2025-ben, amikor az óriási, majdnem 40 méter átmérőjű távcső elkészül, hogy leleplezze számunkra a Világegyetem néhány olyan titkát, amely csak ilyen méretű eszköz segítségével lehetséges.

A júliusi képen az ESO La Silla Obszervatóriumából is megfigyelhető 2019-es teljes napfogyatkozás fázisai szerepelnek. E ritka eseménynek éppen az obszervatórium 50. évfordulóján lehettünk szerencsés szemtanúi.

Szeptemberben egy fekete lyukról készült legelső felvételen csodálkozhat el, e kép létrejöttéhez  igazán globális együttműködésre volt szükség, míg december egy színes és könnyed látványt tár elénk a Sharpless 2-296 felhőről – a Sirály-köd „szárnyairól” –, amely az ünnepi időszakba repíti Önt.

Az egyes képeket itt nézheti meg. Minden hónapban fel vannak tüntetve a holdfázisok időpontjai is.

A naptár 43×43 cm-es méretű, 14 lapból áll, kartonpapírból készült hátlappal. Megvásárolható az ESOshopban 9,5 euróért.

· Az ESO 2020-as naptára