ann19050-hu — Bejelentések

A ProChile Németországban, az ESO központjában, az ESO Szupernóvában rendezte innovációs vásárát

Az esemény középpontjában az európai és a chilei gazdaság közötti üzleti kapcsolatok álltak, egyik előadója pedig Xavier Barcons, az ESO főigazgatója volt

2019. október 10.

Október 9-én és 10-én harmadik alkalommal rendezték meg a ProChile Innovációs Vásárt, idén először Európában, Münchenben. A digitális gazdaságra összpontosítva az esemény fő célja a Chile és Németország közötti együttműködés erősítése, a további üzleti lehetőségek feltárása volt, különös tekintettel a Big Data alkalmazásokra, a logisztikára, az e-mobilitásra, a digitális egészségre, a tervezésre és az újrahasznosítható anyagokra.

Az eseményen olyan jelentős cégek is képviseltették magukat mint a Microsoft, a Siemens, a BMW és az IBM, kihasználva az alkalmat, hogy bemutassák chilei innovációs projektjeiket.

Az első nap során a München melletti Garchingban működő központjában található ESO Szupernóva Planetárium és Látogatóközpontban az ESO is fogadta a rendezvény résztvevőit. Ez alkalomból az ESO főigazgatója, Xavier Barcons köszöntötte a hivatalos személyeket és a vendégeket, köztük Chile németországi nagykövetét, Cecilia MacKennát és a ProChile főigazgatóját, Jorge O’Ryant, kiemelve Chile stratégiai szerepét az élvonalbeli csillagászati kutatások támogatásában.

A ProChile főigazgatója, Jorge O’Ryan Schütz a következőket mondta: „Az ESO és Chile közötti, az obszervatóriumok országunkba telepítésével kezdődő, a technológiafejlesztés és az innováció terén kiteljesedő együttműködés immár 50 éves múltra tekint vissza. A ProChile azért választotta a harmadik ProChile Innovációs Vásár helyszínének Münchent, mert Németország ezen régióját kiváló terepnek tekinti a nemzetközi színtérre lépéséhez. Hálásak vagyunk azért, hogy az esemény egy részét az ESO létesítményeiben rendezhetjük meg. Reméljük, hogy ez a kapcsolat még hosszú ideig gyümölcsözően folytatódik, és az innováció, a vállalkozó kedv továbbra is központi szerepet játszik, lehetővé téve a még szorosabb együttműködést az ESO-val és Bajorországgal.”

Végezetül a vendégek megtekinthettek egy interaktív csillagászati bemutatót az ESO Szupernóvában, amelynek során zenei, hang-, fény- és egyéb vizuális hatások segítségével szerezhettek szinte minden érzékszervre kiterjedő benyomásokat az Univerzumról.

Claudio Melo, az ESO chilei főképviselője szerint „a kezdeményezés újabb példája a kitűnő kétoldalú kapcsolatoknak, amelyeket szervezetünk ápol Chilével, és bemutatja, hogy a partnerek miként osztják meg fejlesztési elképzeléseiket egymással.” Az ESO főigazgatója, Xavier Barcons a következőket tette hozzá: „Nagy örömünkre szolgál, hogy nemzetközi projektjeiben Chile stratégiai partnerként tekint az ESO-ra. Az, hogy ennek a fontos eseménynek az ESO Szupernóva ad otthont, ebben az értelemben erőteljes szimbóluma együttműködésünknek, amelyben az ESO tölti be a híd szerepét Chile és Európa között.”

Az ESO Szupernóva Planetárium és Látogatóközpont a nagyközönség számára épült élvonalbeli csillagászati és oktatási centrum az ESO München melletti Garchingban működő központjában. A központban kapott helyet Németország, Ausztria és Svájc legnagyobb döntött planetáriuma, valamint egy interaktív, a csillagászat és az ESO lenyűgöző világát bemutató kiállítás, amely az eljövendő generációk figyelmét szeretné felhívni a bennünket körülvevő világ megértésének és értékei méltánylásának fontosságára. Minden tartalom angol és német nyelven is hozzáférhető. Az oktatási programunk ingyenes. További részletek a supernova.eso.org honlapon.   Minden tartalom angol és német nyelven is hozzáférhető. Az oktatási programunk ingyenes. További részletek a supernova.eso.org honlapon.

Az ESO Szupernóva Planetárium és Látogatóközpont az Európai Déli Obszervatórium (ESO) és Heidelbergi Elméleti Tanulmányok Intézete (HITS) együttműködéséből született. Az épület a német Klaus Tschira Alapítvány (KTS) adományából jöhetett létre, amelynek az üzemeltetését az ESO vállalta.

Az ESO Szupernóva támogatói: a LOR Alapítvány, az Evans & Sutherland, a Sky-Skan és az Energie-Wende-Garching.

·      ESO Szupernóva Planetárium és Látogatóközpont