Tiedote

ESOcast 86: Tohtori J:stä tulee professori J.

19. heinäkuuta 2016

ESO:lla työskentelee hyvin erilaisia lahjakkuuksia. Näe miten ESO-yhteisö työskentelee eri aiheiden ympärillä säilyttääkseen asemansa tieteen eturintamassa.

Tähtitiede on jo kauan sitten ohittanut pelkän tähtien katselun. Euroopan eteläinen observatorio, eli ESO on ollut toiminnassa yli 50 vuoden ajan ja se on ollut mukana kaikkein innovatiivisimmissa teleskooppi-projekteissa Maan päällä ja sen yläpuolella. Tämän tason menestykseen tarvitaan kokonainen pataljoona tutkijoita ja teknikkoja, sekä koko joukko tieteen popularisointiin ja hallintoon keskittyneitä ihmisiä. Professorit, tutkijat ja väitöskirjojen tekijät takaavat laadukkaan tutkimuksen myös tulevaisuudessa. ESO:n lippulaivaprojekti, eli "European Extremely Large Telescope (E-ELT)" on yksi vaativimmista tähtitieteen insinööriprojekteista, mitä on koskaan tehty ja se työntää koko ESO-yhteisöä kohti yhä suurempia tavoitteita.

Tämä ESO-podcast korostaa ESO:n työntekijöiden erilaisia työnkuvia ja rooleja seuraamalla tohtori J:n uraa, kunnes hänestä tulee professori.

Voit liittyä ESOcast:eihin iTunes:ssa, sekä vastaanottaa tulevia jaksoja YouTube:ssa tai seurata meitä Vimeo:ssa.

Useita ESOcast-jaksoja on myös saatavilla.

Selvitä miten nähdä ja tehdä teksityksiä ESOcast:eihin useilla eri kielillä, tai käännä tämä :issa.

S-posti: rhook@eso.org