Zprávy

ESO a Česká republika podepsali dohodu o školícím programu

14. března 2019

Evropská jižní observatoř (ESO) a Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky (MŠMT) podepsali dohodu, která českým studentům a začínajícím pracovníkům umožní výukový a školící program v ESO.

Dohoda byla dnes podepsána v Garchingu Pavlem Dolečkem, náměstkem pro sekci vysokého školství, vědy a výzkumu na MŠMT, a Xavierem Barconsem, generálním ředitelem ESO. Mezi účastníky byli Kristina Larischová, generální konzul České republiky v Mnichově, Jan Kreuter, konzul pro politiku a obchod, a zástupci ČR v ESO, Jan Buriánek a Jan Palouš.

Hlavním cílem programu, který je financován MŠMT, je podpora požadavků českého průmyslu a výzkumu. Školení bude probíhat v ESO, podporu mohou získat studenti českých univerzit a vysokých škol a mladí vědci a technici.

Tato dohoda je v souladu s ideami MŠMT, které se snaží podporovat mezinárodní kooperaci České republiky ve vědě a výzkumu a podporovat úroveň vědeckých a technologických znalostí v ČR.

Program také pomůže s plněním cílů ESO při utužování mezinárodní spolupráce v astronomii a astrofyzice, a podpoří/zpropaguje vědeckou a technologickou expertízu vědců, techniků, inženýrů a studentů ESO.

Česká republika je členským státem ESO od roku 2007. Nový program posílí spolupráci mezi ESO a Českou republikou, a to jak ve vědě, tak v oblasti technologie.

Id:ann19017