eso1226uk — Фото-реліз

VLT прискіпливо вдивляється в туманність NGC 6357

20 червня 2012 р.

Дуже Великий Телескоп (VLT) ESO одержав найбільш докладне на сьогодні зображення захоплюючої частини зоряних ясел, котрими є туманність NGC 6357. Перед нашим поглядом багато гарячих молодих зірок, сяючі хмари газу, чудернацькі витвори із космічного пилу, зроблені ультрафіолетовим випромінюванням та зоряним вітром.

В глибині Чумацького Шляху, в сузір'ї Скорпіона, знаходиться туманність NGC 6357 [1] - частка космосу, де народжуються нові зорі в хаотичних хмарах газу та пилу [2]. Наразі зовнішні частини цієї величезної туманності захоплено Дуже Великим Телескопом (VLT) ESO, котрий отримав найкраще на сьогодні зображення даної ділянки [3].

Нова картина показує широку "ріку" пилу через центральну частину, котра поглинає світло від більш далеких об'єктів. Праворуч є невелике скупчення яскравих біло-блакитних молодих зірок, які утворились із газу. Ймовірно їм всього лише по кілька мільйонів років, тобто вони дуже молоді за зоряними стандартами. Потоки інтенсивного ультрафіолетового випромінювання від цих зірок порозмивали порожнини в навколишньому газі та пилу, та дивним чином поробили там чудернацькі витвори.

На всьому зображенні присутні темні хвости космічного пилу, але деякі з найбільш цікавих темних рис з’являються у нижньому правому кутку та на правому краї картини. Тут випромінювання від яскравих молодих зірок створило цікаві колони, наче хобот слона,  схожі на знамениті "стовпи творіння" в туманності Орла (opo9544a). Космічний пил набагато дрібніший, ніж більш звичний домашній. Він більше нагадує дим і складається в основному з крихітних часток силікатів, графіту і водяного льоду, які були вироблені та викинуті у простір попередніми поколіннями зірок.

Яскрава центральна частина NGC 6357 містить скупчення дуже масивних зірок, зоряне населення якого є серед найяскравіших в нашій галактиці. Це внутрішня частина, котра відсутня на цьому новому зображенні, досить добре вивчена та відображена Космічним Телескопом Хаббл (NASA/ESA) (heic0619). Але даний новий образ показує, що навіть менш відомі зовнішні частини цих чудових зоряних ясел містять структури, які можуть бути виявлені потужностями VLT.

Дане зображення створене в рамках програми ESO Cosmic Gems [4].

[1] Даний об'єкт також носить чудернацьку назву "Туманність "Війна і мир", яка не має ніякого зв’язку із знаменитим романом Льва Толстого. Її він отримав від вчених, які працюють із Midcourse Space Experiment. Вчені відзначили, що на їх інфрачервоних зображеннях яскрава західна частина туманності нагадує голуба, в той час як східна частина схожа на череп. На жаль, даний ефект не може бути видно на представленому тут зображенні у видимому світлі. Іноді об’єкт також називають туманністю "Омар".

[2] NGC 6357 була вперше виявлена ​​візуально Джоном Гершелем в Південній Африці в 1837 році. Він зазначив тільки яскраві центральні частини, а повномасштабне зображення цієї величезної туманності можна побачити на фотографіях набагато пізніше.

[3] Частина NGC 6357, показана на новому зображенні від VLT, не була в робочих планах для Космічного Телескопа Хаббл (NASA/ESA)

[4] "Космічні Перлини ESO" (ESO’s Cosmic Gems) - це новий почин виробництва астрономічних зображень для освіти та широкої пропаганди астрономії. Програма головним чином використовує час, коли стан неба не дозволяє проводити наукові спостереження, але цілком сприятливий, щоб фотографувати цікаві, захоплюючі або візуально привабливі об'єкти. Ці дані також доступні професійним астрономам завдяки науковому архіву Європейської Південної Обсерваторії.

ESO, Європейська Південна Обсерваторія - це передова міжурядова астрономічна організація в Європі та найбільш продуктивна астрономічна обсерваторія світу. Її підтримує 15 країн: Австрія, Бельгія, Бразилія, Чеська Республіка, Данія, Франція, Фінляндія, Німеччина, Італія, Нідерланди, Португалія, Іспанія, Швеція, Швейцарія та Сполучене Королівство. ESO здійснює ініціативну програму, зосереджену на проектуванні, будівництві та експлуатації потужних наземних спостережних об'єктів, що дозволяє астрономам робити важливі наукові відкриття. ESO також відіграє провідну роль у сприянні та організації співробітництва в астрономічних дослідженнях. ESO працює на трьох унікальних, світового класу обсерваторіях в Чилі: Ла Сілла, Паранал і Чахнантор. На горі Паранал, в ESO працює Дуже Великий Телескоп - найбільш передова в світі астрономічна обсерваторія видимого діапазону та VISTA - найбільший оглядовий телескоп в світі. ESO є європейським партнером просунутого астрономічного радіотелескопу ALMA, найбільшого існуючого астрономічного проекту. В даний час, ESO планує 40 метрового класу Європейський Надзвичайно Великий Телескоп E-ELT (оптичний та ближній ІЧ діапазони), який стане "найбільшим в світі оком у небо".

Назва:NGC 6357, Pismis 24