Meddelande

Vinn biljetter för IMAX®-filmen Hidden Universe i Köpenhamn och Cleveland

4 juli 2013

I samarbete med MacGillivray Freeman Films, Tycho Brahe-planetariet i Köpenhamn och Great Lakes Science Center i Cleveland, Ohio, USA, ordnar ESO en tävling som ger Twitter-användare möjligheten att vinna fribiljetter för sig själva med vänner och familjemedlemmar till IMAX®-filmen Hidden Universe. Vinnarna får se filmen i 2D på Tycho Brahe-planetariet och på Great Lakes Science Center.

Filmen, som visas på IMAX®- och storduksbiografer runt om i världen, visar upp hur ESO:s toppmoderna teleskop fungerar med timelapse-sekvenser. Dessutom visas förtrollande kosmiska scenerier som utgör en datorsimulering av universum. Filmens berättare är den brittiska skådespelerskan Miranda Richardson, och filmen har producerats av det prisbelönta australiska bolaget December Media i samarbete med ESO, Film Victoria, Swinburne University of Technology och MacGillivray Freeman Films. Läs mer om filmen här.

Tävlingen pågår från och med 4 juli fram till den 8 juli 2013. Här är utmaningen! För att vinna en gratis entrébiljett for dig och upp till fyra andra vänner eller familjemedlemmar, följ @ESO på Twitter och skicka oss en tweet med hashtaggen #ESOIMAXdk om du bor nära planetariet i Köpenhamn eller #ESOIMAXus om du bor nära Great Lakes Science Center in Cleveland – och säg varför du tycker att vi ska välja just dig!

ESO kommer att avslöja vinnarna den 9 juli 2013 via Twitter. Biljetter kan hämtas då och gäller för upp till två veckor med start den 9 juli. ESO, Tycho Brahe-planetariet och Great Lakes Science Center bjuder endast på biljetterna. Vinnarna får stå för resor och andra utgifter. Se till att du har möjlighet att komma till något av dessa ställen innan du deltar i tävlingen. ESO:s beslut om vinnarna kan inte överklagas.

Om meddelandet