Otthonkeresés

Artist impression of the E-ELTA különleges teleszkópok kivételes helyet kívánnak. Ez általában azt jelenti, hogya a műszer számára magas, száraz helyszínt kell találni minél kevesebb zavaró körülménnyel, Az E-ELT Site Selection Advisory Committee megvizsgált néhány lehetséges helyet Argentínában, Chilében, Marokkóban és Spanyolországban. Hasonló erőfeszítéseket tettek a Thirty-Meter Telescope (Harminc Méteres Távcső, TMT) esetében is. A hatékonyság kedvéért a TMT lehetséges helyeit nem tartalmazzák az E-ELT tanulmányok.

2010. március 2-án és 3-án az ESO Site Selection Advisory Committe bemutatta a tanulmányát az ESO Council-nak a helyek végső listájával (Armazones, Ventarrones, Tolonchar és Vizcachas Chiláben és La Palma Spanyolországban), melyek megfelelő körülményekkel rendelkeznek a csillagászati megfigyelések számára. A tanulmány bemutatja, hogy a Paranal melletti Cerro Armazones rendelkezik a legjobb égolt minőséggel minden szempontból, és a már meglévő ESO Paranal Obszervatórium mellett működni tud.

Cerro Armazones egy 3060 méter magas hegy az Atacama sivatagban, 130 km-re délre Antofagasta várostól és 20 km-re Cerro Paranaltól, ahol a VLT működik. 2010. április 26-án az ESO Council Cerro Armazones választotta a 40 méteres European Extremly Large Telescope számára.

Back            Next