Forradalmi újítás

A csillagászat aranykorát éli. A közelmúlt számos eredményt hozott, többek között az első exobolygó, és az Univerzum gyorsuló tágulását felfedezését, amit a még mindig ismeretlen sötét anyag és a sötét energia ural.

Artist impression of the E-ELTEurópa a korszerű csillagászat élén áll, köszönhetően a nagy ESO beruházásoknak, a kiemelkedő nemzetközi tudományos és technológiai szervezeteknek. Kihívás a számukra, hogy megszilárdítsák és megerősítsék ezt a helyzetet a következő évekre. Ez az E-ELT koncepcióval valósítható meg, ami még halványabb objektumokat fog azonosítani, mint jelenleg bármilyenműszerrel elérhető. Az ilyen teleszkópok forradalmasítani fogják az Univerzumról alkotott képünket, hasonlóan ahogy Galilei távcsöve tette azt 400 éve.

A teleszkóp „szeme” fél focipálya hosszúságú lesz, ami 15-ször több fényt gyűjt össze, mint a ma működő legnagyobb teleszkópok. A távcső öt tükörből fog állni, mely tartalmazza az adaptív optikai rendszert, hogy a légköri turbulenciák hatását minimálisra csökkentse, így 15-ször élesebb képek készülnek majd, mint a Hubble Űrtávcsővel. A főtükör körülbelül 1000 darab hatszögletű szegmensből állmajd össze.

Back            Next