Egyedül vagyunk?

Az E-ELT fontos lépéssel viszi tovább a csillagászatot. A 40 méteres távcsövet adaptív optikával látják el, és várhatóan nagy áttöréseket fog elérni.

Artist impression of the E-ELTAz E-ELT exobolygók – más csillagok körül keringő bolygók után is kutatni fog. Ez nem csak azt jelenti, hogy Földhöz hasonló bolygókat fedeznek fel vele, amiknek meghatározzák a tömegét a csillag sugárirányú mozgásában kimutatott ingadozások alapján, hanem közvetlenül is le fogják fotózni a nagyobb exobolygókat, valamint ha lehet, a légkörük összetételét is meghatározzák.

Az E-ELT-nek ezen kívül lesznek majd olyan műszerek is, melyekkel a bolygókeletkezés korai fázisait tanulmányozzák, valamint vizet és szerves anyagokat keresnek a fiatal csillagok körül található porkorongban. A teleszkóppal megválaszolhatók lesznek a bolygókeletkezéssel és fejlődéssel kapcsolatos kérdések és a műszer közelebb visz minket, hogy megválaszolhassuk a kérdést: egyedül vagyunk a Világegyetemben? Ez gyakorolhatja a legnagyobb hatást az emberiségre a csillagászati felfedezések közül.

Back            Next