Ipari kapcsolatok

Az ESO tudósai és mérnökei aktívan együttműködnek az európai iparban és kutataóintézetekben dolgozó kollégáikkal, hogy kifejlesszék a jövő kulcsfontosságú technológiáit. Valójában az európai ipar kulcsfontosságú szerepet játszik az ESO projektek megvalósításában. A tagállami és chilei kereskedelmi partnerek aktív és lelkes részvétele nélkül ezek a projektek nem jöhetnének létre. A technológiai transzfer növeli az ESO kutatások és fejlesztések értékét a teljes társadalom számára, különösen az ESO tagállamokban.

Némely ezekből a kutatásokból új opto-mechanikai és opto-elektronikai rendszerek fejlesztésére, valamint nehéz terhek nagyon nagy pontosságú szabályozására és mozgatására irányul. Mások bonyolult távcsövek és műszerek hardver- és szoftverfejlesztését, matematikailag fejlett képfeldolgozási eljárások kidolgozását, valamint hatalmas mennyiségű adat optimális kezelését, archiválását és letöltését célozzák. Az ESO fejlesztette ki a forradalmi 'Aktív Optikát' és fontos szerepet játszott az 'Adaptív Optika (AO)' kifejlesztésében polgári alkalmazások céljára. Az AO rendszerek nem csupán kulcsfontosságúak a következő generációs távcsövekben, de kezdenek bekerülni az optikai mérnökség fő vonalába, például napjaink hullámfront érzékelési technikáját a modern orvostudomány is kihasználja a látásjavító lézeres szemműtétek területén, hogy a szemben létrejövő magasabb rendű abberrációt korrigálhassák.

Az ESO a technológiai fejlesztés területén is számos kutatócsoporttal és egyetemi intézménnyel szoros kapcsolatot tart fent tagországain belül, és azok határain túl is. Ezáltal a tagországok csillagászait mélyen be lehet vonni a VLT/VLTI következő tudományos műszereinek tervezésébe és megvalósítsába, akár csak más, már elkészült, illetve tervezett távcsövek műszerezésébe. A műszerfejlesztés fontos lehetőségeket kínál a kiemelkedő nemzeti kutatási központoknak, valamint sok fiatal tudóst és mérnököt vonz a területre.